Jakie są obowiązki podatnika prowadzącego ewidencję przy użyciu kas fiskalnych?
Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących są zobowiązani do:
- dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i dokonywania wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego lub faktury VAT oraz do wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy;
- sporządzania raportu fiskalnego dobowego po zakończeniu sprzedaży za dany dzień, nie później jednak niż przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w dniu następnym oraz sporządzania raportu fiskalnego za okres miesięczny po zakończeniu miesiąca;
- przechowywania kopii dokumentów kasowych przez okres pięciu lat po zakończeniu roku obrachunkowego, którego te wydruki dotyczą;
- stosowania kas wyłącznie do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, bez prawa ich używania przez osoby trzecie;
- zgłoszenia kasy w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy;
- naniesienia na obudowę kasy w sposób trwały jej numeru ewidencyjnego;
- zamieszczania wpisów w książce kasy rejestrującej;
- przechowywania książki kasy przez cały okres i w miejscu jej użytkowania oraz udostępniania jej na żądanie właściwych organów.
* dotyczy sprzedaży realizowanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych